• English - zmień język serwisu na angielski
  • русский - zmień jezyk serwisu na rosyjski
  • PUP Gliwice

    Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

    • Informacje ogólne

    Zwrot części wynagrodzenia i składek ZUS

    Zwrot części wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenia społeczne z tytułu zatrudnienia osoby niepełnosprawnej, źródło finansowania, to Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

    Kto może ubiegać się o zwrot kosztów ?

    O zwrot części wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia osoby niepełnosprawnej może ubiegać się pracodawca, który zatrudni przez okres co najmniej 12 miesięcy zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy osobę niepełnosprawną bezrobotną albo poszukującą pracy niepozostającą w zatrudnieniu.

    Pracodawcy będą składać wniosek o dofinansowanie wynagrodzeń osób niepełnosprawnych co miesiąc - w konsekwencji co miesiąc będą otrzymywać pieniądze na wynagrodzenia osób niepełnosprawnych.

    Pracodawcy przysługuje ze środków Funduszu miesięczne dofinansowanie do wynagrodzenia pracownika niepełnosprawnego, który nie ma ustalonego prawa do emerytury, o ile pracownik ten został ujęty w ewidencji zatrudnionych osób niepełnosprawnych, prowadzonej przez Fundusz.

    Wysokość zwrotu części wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia osoby niepełnosprawnej:

    Na podstawie złożonego wniosku pracodawca, który zatrudni przez okres co najmniej 12 miesięcy zarejestrowaną w urzędzie pracy osobę niepełnosprawną, może otrzymać ze środków PFRON zwrot 60%:

    • jej wynagrodzenia przed opodatkowaniem podatkiem dochodowym oraz
    • obowiązkowych składek na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia.

    - za okres jednego roku od dnia jej zatrudnienia.

    Jakie dokumenty należy złożyć:

    Pracodawca, o którym mowa powyżej, składa Funduszowi:

    1. miesięczne informacje o wynagrodzeniach, zatrudnieniu i stopniach niepełnosprawności pracowników niepełnosprawnych, z uwzględnieniem pracowników, u których stwierdzono chorobę psychiczną, upośledzenie umysłowe lub epilepsję oraz pracowników niewidomych,
    2. wniosek o wypłatę miesięcznego dofinansowania za dany miesiąc,
    3. informacje o wysokości i rodzaju podwyższonych kosztów zatrudnienia osób niepełnosprawnych.

    Podstawa prawna:

    1. Art.26 f ust.4 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r,. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz.776, z póź.zm)
    2. Rozporządzenie Ministra Pacy i Polityki Społecznej z dnia 17 października 2007 r.w sprawie refundacji wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenia społeczneracodawcy zatrudniającemu osoby niepełnosprawnej( Dz.U. Nr 194 z dnia 23.10.2007r., poz.1405)

    W razie pytań prosimy o kontakt:

    Imię i nazwisko Stanowisko Telefon Adres e-mail
           
           
    Utworzono: 2012-08-02 09:10 | Redagował: Katowice IntraCOM 2014-03-17 09:31
    Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 1522

    Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl